کتابفروشی هانی

مرکز فروش کتابهای انتشارات شاپرک سرخ

مدیریت ریسک در سازمانها

هنوز نظری برای این کالا ثبت نشده است

خرید کالا
شناسه‌ی کالا
مدیریت ریسک در سازمانها
۱۴۰,۰۰۰
۰%
۱۴۰,۰۰۰

محصولات مشابه

معرفی

واژه ی ریسک (Risk) به معنای احتمال وقوع یک رویداد و پیامدهای آن است. مدیریت ریسک نیز به صورت استفاده از فرآیندها، روش‌ها و ابزارهایی برای مدیریت ریسک‌ تعریف می‌شود. ریسک میزان احتمالی است که یک واقعه ناشی از عدم قطعیت های فضای کسب و کار اتفاق افتاده و دستیابی سازمان به استراتژی هایش را تحت تاثیر قرار دهد. در بعضی از منابع ، جنبه های منفی واقعه ها به عنوان ریسک و جنبه های مثبت آن به عنوان فرصت(Opportunities) نام گذاری گردیده است.مخفف مدیریت ریسک سازمانی (ERM) یک رویکرد جامع برای مدیریت انواع خطراتی است که ممکن است یک سازمان با آن مواجه شود. ERM کل سازمان را در بر می گیرد و شامل شناسایی، ارزیابی، اولویت بندی و مدیریت ریسک ها به شیوه ای هماهنگ و یکپارچه می شود. هدف ERM ایجاد یک چارچوب یکپارچه برای مدیریت ریسک در سراسر سازمان برای دستیابی به اهداف استراتژیک است. REMتوسعه مدیریت ریسک سنتی است که معمولاً بر مدیریت ریسک در بخش ها یا عملکردهای خاص تمرکز دارد. از سوی دیگر، ERM با ادغام مدیریت ریسک در استراتژی کلی و فرآیند تصمیم گیری سازمان، رویکرد جامع تری را برای مدیریت ریسک اتخاذ می کند. ERM به دنبال ایجاد یک فرهنگ آگاهی از ریسک و ریسک پذیری است که در سراسر سازمان تعبیه شده است.

کتاب فوق توسط دکتر مهدی قائیدرحمت و دکتر علی خاکی و مهندس علیرضا خدایاری در زمینه مدیریت ریسک در سازمانها تهیه و تالیف شده است.

ثبت نقد و بررسی

امتیاز و دیدگاه کاربران

از مجموع ۰ امتیاز
شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید
خرید کالا
شناسه‌ی کالا
مدیریت ریسک در سازمانها
۱۴۰,۰۰۰
۰%
۱۴۰,۰۰۰
ورود/ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد نمایید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
لطفا کد یکبار رمز ارسال شده به ایمیل یا موبایل خود را وارد کنید
شما قبلا وارد شده اید